ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a https://feda.hu/ weboldal és a Feeder Adventures applikáció használatával, a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban kérdése merül fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az alább megadott elérhetőségen!
Szolgáltató (Vállalkozás) adatai
- Név: Feda Csali Kft.
- Cégjegyzék szám: 01-09-398086/5
- Székhely: 1043 Budapest, Tél utca 20.
- Adószám: 27791389-1-41
- Telefon: +36304906483
- e-mail: feederadventures@gmail.com
- Tárhely szolgáltató: Vercel
- Tárhely szolgáltató elérhetősége: https://vercel.com/help
1. A jelen ÁSZF-ben használt fogalmak
Felek: Szolgáltató és az oldalt látogató személy együttesen
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Ügyfél; Felhasználó: a szolgáltatás által biztosított informatikai rendszert, webes támogatást használja
Panasz: olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
Szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan - ellenszolgáltatás fejében végzett - tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában
Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett
Szolgáltatási díj: a szolgáltatásért fizetendő ellenszolgáltatás.
2. Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt (mint Ügyfél, Felhasználó) és bennünket (mint Szolgáltató) illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket és a felelősségi szabályokat.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szolgáltató nem iktatja. A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak. Szerződő Fél egyrészt természetes személy lehet, aki betöltötte a 18. életévét, másrészt egyéni vállalkozás, gazdasági társaság és egyéb szervezet, aki / amely a szolgáltatást igénybe kívánja venni az általa üzemeltetett horgászvíz tekintetében.
Általános szerződési feltételek
Szolgáltatásunk igénybevételének szabályai az alábbiakban kerülnek összefoglalásra.
Szolgáltatás lényege röviden
A szolgáltató horgászversenyeket szervező, kedvezmény rendszert biztosító szoftveres platformot kínál, ami lehetőséget biztosít a horgászoknak, hogy megtalálják igényeiknek megfelelő magyarországi versenyeket.
Ennek keretében a felhasználók versenyekre regisztrálhatnak, eredményekhez férnek hozzá, statisztikát és értékelést kapnak a rendszertől. Az applikáció használata révén pontokat kaphatnak, melyek beválthatók kedvezményes vásárlásra az erre nyitott üzletekben.
A szolgáltatások regisztráció nélkül is láthatók a Felhasználók számára, de egyes funkciók elérése regisztrációhoz és díjfizetéshez kötött.
Az Ügyfeleknek / felhasználóknak a Szolgáltatóval kötött szerződése (jelen ÁSZF) kifejezetten arra irányul, hogy a fenti cél megvalósulását, a szolgáltatások eléréséhez és egyéb jogi kötelezettség teljesítéséhez (pl. panaszkezelés, számlázás) felületet és hátteret biztosítson.
A szerződés létrejötte, a szolgáltatás elérhetősége
A szerződés a regisztrált Ügyfél részéről a https://feda.hu/ weboldalon található Regisztráció kitöltésével és elküldésével, valamint ezzel egyidejűleg az ott található Adatkezelési tájékoztató és a jelen ÁSZF elfogadásával jön létre. Az „elfogadás” a weboldali jelölő négyzetek bejelölésével történik, melyet a rendszer rögzít és tárol: mindkét bejelölés elengedhetetlen feltétele az érvényes regisztrációnak, ill. a jelen szerződés létrejöttének.
Jelen Szerződési feltételek elfogadásával Ön kijelenti és szavatol a következőkért:
- A regisztráció időpontjában betöltötte a 18. életévét.
- Tudomásul veszi, hogy a jelentkezés érvényes beküldésével Ön a Szolgáltató által működtetett Szolgáltatás adatbázisában regisztrálásra kerül. Az ehhez kapcsolódó adatkezelési szabályokról az Adatkezelési tájékoztatónk ad további információt.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen szerződési feltételeket bármikor megváltoztassa. Jelen ÁSZF módosítása esetén, a frissített feltételeket haladéktalanul közzéteszi a weboldal Általános Szerződési Feltételek felületén. A módosított ÁSZF a közzététel napját követő nap nulla órától lép hatályba.
A módosított ÁSZF a hatályba lépését követően regisztrálókra érvényes feltételeket tartalmazza. Nincs befolyással a már regisztrált, a Szolgáltató által visszajelzett és a megfelelő szolgáltatási díjat megfizető Felhasználókra. Amennyiben egy Felhasználó az előfizetését megszakítja (pl. azzal, hogy nem fizeti az aktuális díjat, és ezért a Szolgáltatásra való jogosultságát elveszíti), később újra folytathatja azt, de az újabb időszakra már a megváltozott feltételek lesznek érvényesek az ő számára is.
3. Regisztráció, díjfizetés
A regisztrációs űrlap elküldésével a rendszer azonnali e-mail visszajelzést küld a megadott e-mail címre és a cím megerősítését kéri. A jóváhagyott profillal bejelentkezve már minden funkció elérhető a regisztráció napját követő 30 napos próbaidőszak alatt, díjmentesen.
A próbaidőszak lejártát követően a Felhasználó dönthet úgy, hogy nem kívánja megfizetni a szolgáltatás használati díját. Ebben az esetben a szolgáltatási /hozzáférési kör leszűkül számára az ingyenesen elérhető körre.
Amennyiben úgy dönt, hogy megfizeti a szolgáltatás díját, akkor az ehhez szükséges adatok megadását követően lesz rá lehetősége. A rendszer minden további hónapban a díjat automatikusa vonja a Felhasználó bankszámlájáról mindaddig, míg a Felhasználó ezt meg nem tiltja vagy jelzi a szerződés felmondását. Ezt követően a Felhasználó a továbbiakban az ingyenes használathoz kapcsolódó – szűkített körű – szolgáltatást veheti igénybe.
A Szolgáltató a díjfizetésről és e szerződés létrejöttéről azonnal, de legfeljebb 48 órán belül visszajelzést küld (e-mailben) a Felhasználó részére. A Szolgáltató általi késedelmes visszaigazolás mentesíti a Felhasználót az ajánlati kötöttség, valamint a szerződéskötési kötelezettségek alól. Ebben az esetben a Felek egyöntetű döntését követően, újbóli, weboldali regisztrációra és annak 48 órán belüli szolgáltatói visszaigazolására van szükség a szerződéskötéshez.
A Regisztráció mindenképpen személyes adatok kezelésével is jár. Erre vonatkozó tájékoztatást Szolgáltató mindenkor biztosítja a weboldalon elérhető Adatkezelési tájékoztató által.
A verseny-nevezés, felhasználói feltételek, előnyök
- A horgászok regisztráció nélkül, illetve regisztrált és bejelentkezett felhasználóként is leadhatnak nevezést egy adott versenyre a weboldalon keresztül vagy az applikáció felületén.
- Minden sikeresen leadott nevezésről automatikus e-mail értesítés kerül kiküldésre a Felhasználó részére. Ezen felül a versennyel kapcsolatos minden esetleges változtatásról e-mail-es értesítő kerül kiküldésre a Felhasználó részére.
- A nevezések megtekintése és kezelése a horgász részéről: Regisztrált horgászként a Felhasználó bejelentkezés után megtekintheti korábbi nevezéseit, eredményeket, statisztikákat olvashat.
- A szolgáltatások köréről a regisztrált Felhasználók és az e nélkül használó horgászok is részletesen tájékozódhatnak a weboldalról. A weboldalon található tájékoztatás mindenkor a szolgáltatás hivatalos tájékoztatójának minősül.
- A nevezés elutasítása: A Szolgáltató elutasíthatja a nevezést, ha az valamilyen ok miatt nem felel meg az adott versenyre érvényes „Verseny-szabályzatban” foglaltaknak. Az elutasítás tényéről e-mailes értesítés kerül kiküldésre a horgász részére.
- A regisztrált előfizetők havonta 10 pontot kapnak a Szolgáltatótól, amit a Szolgáltató üzleti partnereinél tudnak érvényesíteni kedvezményes vásárlás keretében. Szolgáltató közvetlenül nem rendelkezik üzlettel vagy webshoppal, a pontok beváltásához kapcsolódó vásárlásokban semmilyen módon nem vesz részt.
- A szolgáltatás lehetőséget ad a versenyszellem kiélésére, a versenyzők között egymás kihívására, pontokért cserébe. Ennek részletei megtalálhatók a weboldalon.
Díjfizetés:
Az előfizetés havidíjas: a havidíj a regisztrációt követő 30 napos próbaidőt követő napon indul, amennyiben ezt a Felhasználó elfogadja. Számára a díjfizetés hófordulója minden hónapban ez a nap lesz, így a következő havi díjak esedékessége ehhez kapcsolódik. Amennyiben adott hónapban nincs olyan naptári nap (pl. februárban), akkor az ezt követő első nap lesz a hóforduló napja.
Abban az esetben, ha adott hónapban a Szolgáltató nem tudja levonni a következő havi díjat, erről jelzést küld a Felhasználó részére. Amennyiben ez a jelzés a díjfizetés tekintetében bármely okból eredménytelennek bizonyul, akkor a szolgáltatás átkerül a díjfizetés nélküli, szűkített elérési körbe. A díjfizetés újra indításának nincs akadálya, amennyiben ezt a Felhasználó kezdeményezi. Ebben az esetben próbaidőszak már nem illeti meg, a hóforduló napja megegyezik az első díjfizetési nappal, az előzőekben jelzett kivétel alkalmazása mellett.
Adatok tárolása
Szolgáltató a szolgáltatási körében keletkező minden adatot saját szerverén tárol és azt nem adja ki harmadik fél részére.
Valamennyi beérkezett díjról Szolgáltató számlát állít ki és küld e-mailben a Felhasználó részére, az általa megadott e-mail címre. Amennyiben a megadott e-mail cím rossz (pl. elírás miatt) és Felhasználó azt három napon belül nem kapta meg, jelezze ezt Szolgáltató részére! Szolgáltató a javított e-mail címre haladéktalanul ismét elküldi a számlát. A számlának ebből eredően késedelmes megkapásához kapcsolódó – pl., ha ez a Felhasználó számára valamilyen problémát okoz - minden felelősség a Felhasználó terheli.
Kivétel a díjfizetési kötelezettség alól: Szolgáltató saját üzleti megfontolása alapján, bármikor meghatározhat díjmentes próbaidőszakot a Szolgáltatást megkezdő új Ügyfelek/Felhasználók számára. Erre vonatkozóan minden esetben tájékoztatást ad a weboldalon mindaddig, amíg ezt elérhetőként meghirdeti. Szolgáltató szabadon dönthet úgy, hogy ez egy állandó (folyamatosan elérhető) belépési akció vagy csak rövidebb-hosszabb ideig tart. Ugyanakkor nincs kötelezettsége semmilyen akciós/próba időszak meghirdetésére vonatkozóan.
A szolgáltatási díj összege:
A Szolgáltató előzetes értesítés nélkül a Szolgáltatás díja változtatásának jogát fenntartja. Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Az aktuálisan érvényes szolgáltatási díjat Szolgáltató mindenkor közzéteszi a weboldalán. Nyilvánvalóan hibás díj (például akciós időszak nélküli vagy nulla forintos, díj téves megjelenítése) esetén a Szolgáltató felajánlja a Szolgáltatás valós díjon történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában az Ügyfél eldöntheti, hogy igénybe veszi azt vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül eláll a szerződéstől.
Amennyiben Szolgáltató és az Ügyfél között a hibás áron létrejött a szolgáltatás igénybevételére irányuló szerződés, Szolgáltató a szerződést felmondhatja, illetve megtámadhatja, amennyiben a valós áron nem tud megállapodni az Ügyféllel.
További szabályok:
- Szolgáltató fenntartja magának a weboldalon rögzített minden kommunikáció felügyeleti jogát, valamint a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott okokból (lásd alább) eltávolítson bármely információt.
- Szolgáltató fenntartja az új Felhasználó általi szerződés-ajánlat elutasításának, valamint a már meglévő Felhasználó regisztrációja törlésének jogát.
- A jelen Szerződésben (Ászf) foglaltak alapján a regisztrált Felhasználók felelnek az általuk adott valamennyi információ hitelességéért. Hamis, valamint jogsértő adatok adása e Szerződés azonnali hatályú felmondását és a regisztrált személy kizárását, a regisztráció törlését vonja maga után.
A jelen ÁSZF révén létrejött megállapodás elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá is tartozhat, amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül. Ilyen esetben a Szolgáltató szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Külföldi Felhasználó (Ügyfél) esetén:
- A Szolgáltató nem különbözteti meg a szolgáltatási során a Magyarország területén és az azon kívül, az Európai Unió területén belüli Felhasználókat.
- A Magyarországon kívül élő személy általi regisztrációra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak a vonatkozó 2018/302/EU rendelet előírásaival együtt.
- A külföldi személy regisztrációja során is a kommunikáció nyelve a magyar nyelv, a Szolgáltató nem köteles a külföldi Felhasználó állama szerinti nyelven kommunikálni az Ügyféllel.
- A Szolgáltató nem köteles megfelelni a külföldi Ügyfél tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Szolgáltatással kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek.
- Ügyfél a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel. A fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg.
4. A szolgáltatás használatához kapcsolódó személyes adatokról
A jelentkezés folyamán az Ön által (mint Felhasználó) megadott személyes adatokat a Szolgáltató mindaddig kezelni fogja, amíg Ön a szolgáltatást igénybe veszi, ill. ennek befejezését (értsd: a szerződés teljesítését) követő öt évig, valamint addig, amíg a díjfizetéshez kapcsolódó számviteli jogszabály ezt előírja számára (a jelenleg hatályos szabályok alapján 8 évig).
A Szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó személyes adatok kezelésének jogalapja a regisztráció beküldésekor a Felhasználó által megadott adatkezelési hozzájárulás (GDPR 6. cikk (1) bek. a. pont szerint), míg az igénybevétel további, teljes folyamatában a jelen Szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk, (1) bek. b. pont alapján). A szerződéses kapcsolat fenntartása érdekében a felek közötti legalább az e-mail (de jó esetben a telefonos elérhetőség is) fennmaradása elengedhetetlen.
Szolgáltató a személyes adatokat véglegesen törli, amennyiben a regisztrált Felhasználó aktivitása megszűnik. A törlés időpontja ebben az esetben az utolsó felhasználói aktivitás napját követő 24 hónap vége. A törlés nem terjedhet ki azon személyes adatokra, melyek a szerződés teljesítése vagy a jogszabályi megfelelés teljesítését akadályozná vagy ellehetetlenítené.
Szolgáltató az adatkezeléséről Adatkezelési tájékoztatót tesz közzé a weboldalon és kéri, hogy ezt minden Felhasználó (vagy a szolgáltatás iránt érdeklődő) személy figyelmesen tekintse át, mielőtt regisztrál.
A Szolgáltató által a regisztrációhoz és a Szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódóan kezelt személyes adatok köre:
Előfizetők:
- vezeték- és keresztnév
- számlázási adatok (előfizetők esetében)
- kapcsolattartási adatok (telefon, e-mail)
- horgászkártya száma
- Nem előfizető Felhasználók:
- név
- horgászkártya száma
5. A regisztráció és a Szolgáltatás igénybevételének általános feltételei
- Annak megerősítése, hogy a regisztráló kívánó személy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát ismeri és elfogadja (bejelölések a weboldalon).
- Szolgáltató a szerződéskötést e-mailben visszaigazolja, a Felhasználó által megadott e-mail címre küldve.
- A Felhasználó sem nyíltan, sem burkoltan nem használhatja a Szolgáltatást más weboldal, szolgáltatás és/vagy üzlet reklámozására, valamint különösen nem ajánlhat fel vagy reklámozhat szexuális szolgáltatást.
- Nem másolhatja le sem egészében, sem részben a weboldalon található információkat a jelen ÁSZF-ben lefektetettektől eltérő célból. A jelen ÁSZF letöltésének nincs akadálya.
- A Szolgáltatást igénybe vevő egyik Felhasználó sem küldhet körleveleket, spam-eket vagy egyéb, kéretlen e-mailt más Felhasználónak. Semmilyen módon nem adhatja át, ruházhatja át, oszthatja meg felhasználói jogosultságait és/vagy jogosíthat fel bármely harmadik személyt a szolgáltatás helyette történő használatára.
- Nem továbbíthat és/vagy tehet közzé és/vagy e-mailezhet más Felhasználó részére olyan információt, képet és/vagy más anyagot, amely pornográf, fajgyűlölő, sértegető, rágalmazó, zaklató, megbotránkoztató, fenyegető tartalmú, becsületsértő és/vagy trágár. Büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik, hogy a Szolgáltatás igénybevételének teljes időtartama alatt nem követ el a mindenkor hatályos Btk. szerint üldözendő bűncselekményt.
- Nem továbbíthat és/vagy tehet közzé és/vagy e-mailezhet más Felhasználónak olyan információt, képet és/vagy más anyagot, amely alkalmas arra, hogy mások politikai és/vagy vallási meggyőződését sértse, illetve amelynek birtoklása, közzététele, továbbítása jogszabályba ütközik.
- Nem tölthet fel a Szolgáltató vagy a Szolgáltatást igénybe vevő más Felhasználó részére olyan anyagokat, amelyek vírust tartalmaznak, vagy szerzői jogi védelem alá esnek.
- Nem használhat olyan berendezést, szoftvert vagy programot, melyek megkísérelnek beavatkozni a weboldal rendeltetésszerű használatába.
- A weboldali regisztrációs űrlap szabad szöveges részében tilos a közízlést sértő magatartás, a faji előítéletre való buzdítás vagy az ilyen eszmék népszerűsítése. Tilos egyéb oldalak, vagy a felhasználó saját oldalának, szolgáltatásának reklámozása. Tilos saját, vagy más különleges személyes adatainak megjelenítése. Tilos a más felhasználók felé folytatott személyes és célzott, sértegető kommunikáció.
- A Felhasználónak tilos többszörös jelentkezést létrehoznia a Szolgáltató megtévesztése céljából.
- Amennyiben a Felhasználó a fenti szabályok bármelyikét megsérti, úgy Szolgáltatónak jogában áll a Szolgáltatáshoz való hozzáférés zárolására, a Szolgáltatásból való kizárásra akár részben, akár egészben, időszakosan vagy véglegesen, kártérítés vagy bármely visszafizetés nélkül, az esetleges büntető- és/vagy polgári jogi következmények mellett.
6. A Szolgáltatás használata során lehetséges jogsértések és a felelősség
Szolgáltató törekszik a szolgáltatás folyamatos és hibamentes üzemeltetésére, ugyanakkor kizárja a felelősségét a szolgáltatás – rajta kívül álló okból bekövetkező - hibás vagy nem rendeltetésszerű működéséből eredő bármely következmény vonatkozásában. Így különösen a Szolgáltatás üzemelésében beálló kimaradás, a használattal összefüggésben történő számítógép-meghibásodás, valamint tőle független személyek által megvalósított, információs rendszerek biztonságát sértő magatartások esetén.
7. A jelen Szerződés megszűnése, az elállás joga
- A Szolgáltatást igény bevevő Ügyfél tudomásul veszi, hogy az ÁSZF (lásd. 1-8. pontban foglaltak bármelyike) megszegése esetén a regisztráció törlésre, az érvényes szerződése felmondásra kerülhet. A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha az Ügyfél a jelen ÁSZF feltételeibe ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt e szerződés a Szolgáltató által felmondásra került.
- Az előfizető Ügyfél jogában áll a szerződést a Szolgáltatás igénybevételét követően felmondani, de ehhez kapcsolódóan, a már folyamatban lévő időszakra vonatkozó havidíj visszatérítés nem illeti meg.
- Szolgáltatónak nem áll jogában a megkezdett Szolgáltatást egyoldalúan felmondani. Ez alól kizárólag a Felhasználó szándékos szerződésszegése jelent kivételt a fentebb (első sorban, de nem kizárólag a 7.-8. pontban) rögzített feltételek megsértése esetén. A szerződés e pont szerinti felmondása esetén a Szolgáltatót megilleti az adott Ügyfél által megfizetett szolgáltatási díj teljes összege.
Fogyasztót (természetes személy Ügyfelet) elállási jog illet meg.
- Ha az Felhasználó (aki egyben fogyasztó) elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek útján a Szolgáltató részére. Ebből a célból Ügyfél felhasználhatja a jelen ÁSZF mellékletében található elállási nyilatkozat mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
- A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 1. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
- Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja az Ügyfél elállási nyilatkozatának megérkezését.
- Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Ügyfél az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
8. Panaszkezelés
A szolgáltatás során esetlegesen felmerülő panaszát az Ügyfél a jelen ÁSZF-ben rögzített elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.
a. Szóbeli panasz
A szóbeli (telefon közölt) panaszt Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben a panaszkezelés módjával a panaszos nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a panaszról Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti a panaszossal. A jegyzőkönyv másolati példányát átadja részére. A panaszt - annak beérkezését követően – a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül, indokolással ellátott választ küld.
- A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
- a panaszos nevét;
- a lakcímét vagy levelezési címét;
- a panasz előterjesztésének idejét, módját;
- a panasz részletes leírását
b. Írásbeli panasz
- Írásbeli panasz esetén a panasz ügyet a beérkezést követően Szolgáltató megvizsgálja és vizsgálat eredményéről a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld (e-mailben) a panaszos részére.
- A panaszt a Szolgáltató a hatályos jogszabályi előírások alapján a vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja.
- Válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatást egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszik arra, hogy válaszlevelében valamennyi kifogására érdemi választ adjon.
- A panaszkezelés során Szolgáltató a panaszos által megadott adatokat az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
- Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat Szolgáltató három évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a leselejtezi.
- A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használja fel.
Békéltető testületi jogorvoslat
Amennyiben a panasz teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, vagy a panaszos bármilyen fogyasztói panaszt kíván benyújtani, úgy a területileg illetékes járási kormányhivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/panasz-munkacsoport
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van a lakhelye szerinti békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve | Békéltető testület székhelye, címe: | Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület | Budapest | Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület | Pécs | Baranya vármegye, Somogy vármegye Tolna vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplén | Miskolc | Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
Heves vármegye, | ||
Nógrád vármegye | ||
Csongrád-Csanád Vármegyei | Szeged | Békés vármegye, |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár | Fejér vármegye, |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, |
Hajdú-Bihar Vármegyei | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest | Pest vármegye |
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
9. Egyéb rendelkezések, szerzői jogok
- Nem jelenti a szerződésszegés jóváhagyását vagy nem ad alapot egyéb más szerződésszegésre, ha a Szolgáltató nem lép fel haladéktalanul egy esetleges szerződésszegő magatartás ellen.
- Jelen dokumentum tartalmazza a Felek között létrejött teljes megállapodást. Ha valamely illetékes hatóság jelen megállapodás bármely rendelkezését akár részben, akár egészében érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak tartja, az érintett rendelkezés fennmaradó része, továbbá a megállapodás további rendelkezései érintetlenül hatályban és érvényben maradnak.
- Szolgáltató kifejezetten kizárja a felelősségét a szolgáltatás igénybe vevője által, tevékenysége során másnak okozott károkért.
- Nem minősül szerződésszegésnek a Szolgáltató működése során fellépő, ellenőrzési körén kívül eső okra visszavezethető üzemzavar, azonban az adott helyzetben tőle elvárható szükséges lépéseket haladéktalanul köteles megtenni az üzemzavar elhárítása érdekében.
- A Szolgáltató a vele szerződéses viszonyban lévő szolgáltató és tárhelyszolgáltató működéséből eredő üzemzavar vagy működés átmeneti/ tartós leállása esetében felelősségét teljes mértékben kizárja, az ebből eredő károk érvényesítése kizárólag és közvetlenül a szolgáltatóval szerződéses viszonyban lévő szolgáltatóval/ tárhelyszolgáltatóval szemben érvényesíthetőek.
- Szolgáltató vállalja azonban, hogy haladéktalanul tájékoztatást ad a működési rendellenesség okáról, helyreállításának várható időtartamáról és haladéktalanul felszólítja a normál működés helyreállítására a a vele szerződéses viszonyban lévő szolgáltató és tárhelyszolgáltatót.
- A weboldal egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.
- Szolgáltató a feljogosított felhasználója a weboldalon, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).
- A weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak (Ügyfélnek) a weboldal szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
- Adatkezeléssel kapcsolatos észrevételeit, panaszait a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11; ugyfelszolgalat@naih.hu) felé teheti meg.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatás bármely tartalmi elemét bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.
A Szolgáltatás működtetése és üzemeltetése az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései alapján történik.
A Szolgáltatás működésével kapcsolatos problémák az ügyfélszolgálatnak jelezhetők a fentebb megadott elérhetőségeken.
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, elsődlegesen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény szabályai az irányadóak.
Budapest, 2025. december 22.
Feda Csali Kft.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
MELLÉKLET:
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa el a Szolgáltatóhoz)
Címzett:
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan: „Feeder Adventures”
Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):
Dátum: